Keskisuomalainen Oyj on solminut aiesopimuksen joukkoliikenteen digitaalisia mainosmediaratkaisuja tuottavan Neonmedia Oy:n enemmistön ostamisesta.

Porvoolainen Neonmedia on vahvassa kasvussa oleva mainosmediayhtiö, jolla on liiketoimintaa 17 kaupungissa Suomessa. Lisäksi Neonmedia on laajentanut kaupunkien väliseen linja-autoliikenteeseen. Sen asiakkaana on muun muassa Onnibus.com.

Neonmedian hankinta on luonteva jatko Mediatalo Keskisuomalaisen kasvuhakuiselle digitaalisen liiketoiminnan strategialle. Uskomme, että hankittavalla liiketoiminnalla on merkittävää synergiaa jo olemassa olevan ESA Digitalin digitaalisen näyttöpintaliiketoiminnan kanssa, Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi kommentoi

Perheyritys Neonmedia on perustettu Jyväskylässä vuonna 1995, mutta sen päätoimipaikka on Porvoossa. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna 375 000 euroa.

Neonmedian toimitusjohtajan Jari Lähdemäen mukaan tänä vuonna liikevaihto on nousemassa yli puolen miljoonan euron.

Yhteistyö Mediatalo Keskisuomalaisen kanssa mahdollistaa Neonmedian kehittymisen valtakunnalliseksi paikkatietoa hyödyntäväksi digitaaliseksi mediaksi. Yhteistyö luo lisäarvoa koko joukkoliikennealalle, hän sanoo.

Kauppa on tarkoitus saada solmittua elokuun 2018 aikana.

Lisätietoja Jari Lähdemäki 050-598 2050, jari.lahdemaki@neonmedia.fi