Neonmedia Oy osaksi Keskisuomalainen konsernia

Keskisuomalainen Oyj on ostanut enemmistön joukkoliikenteen digitaalisia mediaratkaisuja tuottavasta Neonmedia Oy:stä. Neonmedialla on liiketoimintaa 17 kaupunkialueella paikallisliikenteessä, jonka lisäksi se toimii vahvasti kaupunkien välisessä pikavuoroliikenteessä.

Neonmedian hankinnalla on synergiaa tytäryhtiömme ESA Digitalin Neste median näyttöliiketoiminnan kanssa, sanoo Keskisuomalainen Oyj:n toimitusjohtaja
Vesa-Pekka Kangaskorpi.

 

Bussimatkustaminen kasvaa kovalla vauhdilla

Vuonna 2017 10:n suurimman kaupungin paikallisliikenteessä tehtiin lähes 480 miljoonaa matkaa,
mikä on noin 14 miljoonaa enemmän kuin vuonna 2016. Matkustajamäärät nousivat myös vuonna 2016 noin 15 miljoonalla vuoteen 2015 verrattuna.

Bussimedia on mainostajan näkökulmasta yksi suurimmista kasvavista medioista. Neonmedia tuo myös paikallisliikenteeseen uutta paikkasidonnaista tekniikkaa, jonka avulla saadaan kohdennettua sisältöjä hyvin täsmällisesti. Paikkasidonnainen ominaisuus on jo pikavuoroliikenteessä käytössä.

Joukkoliikennematkustuksen kasvu 2016-2017

  • Lappeenrannassa +9,8 %
  • Oulun kaupunkiseudulla + 9,3 %
  • Kuopion Vilkku-liikenteessä + 9,1 %
  • Tampereella Nyssen matkustuksessa + 7,8 %
  • Joensuun seudun JoJo -liikenteessä + 6,7 %
  • Jyväskylän Linkki -liikenteessä + 6,7 %
  • Turun kaupunkiseudun Föli-liikenteessä +5,0 %
  • Lahden seudun liikenteessä 3,0 %
  • Porin kaupunkiseudulla 2,6 %
  • HSL-liikenteessä 2,0 %
  • 10:n suurimman kaupungin paikallisliikenteessä tehtiin vuonna 2017 lähes 480 miljoonaa matkaa
2018-09-17T14:57:09+03:00