Oletko laatimassa mainosta NeonMedian näyttöihin?
AINEISTOVAATIMUKSETESIMERKKEJÄ, OHJEITA JA SUOSITUKSIA DISPLAY-MAINONTAA VARTEN
MITEN KERÄTÄ KATSEITA?
Ihmisten kasvot – kiinnittävät huomion kaikkein parhaiten
Irrota elementit – elementit vierekkäin, ei päällekkäin tai lomittain, muista jättää ilmaa!
Käytä kuvaa – käyttötarkoituksesta riippuen kuvaa saisi olla vähintään yksi kolmasosa (paitsi tiedotteissa)
VÄRIEN KÄYTTÖ
RGB –värit – digitaalisilla pinnoilla RGB väriasetukset toimivat parhaiten
Raikasta – vältä päävärien käyttöä keskenään (pun. sin. kelt) tai liian monen värin sekoitusta. Verkosta löytyy työkaluja värityksen suunnittelemiseen (esim. Paletton)
Valkoinen toimii näytöillä lähes minkä tahansa värin kanssa, kunhan tausta vain on tarpeeksi tumma.
YKSINKERTAINEN ON SELKEINTÄ ... JA KAUNISTA
FONTIT JA ASEMOINTI
Kursivointi ja vinotus – käytä vain harkiten
3 x 5 sääntö – pyri rajoittamaan tekstin määrää joko kolmeen tai viiden sanan riviin tai viiteen kolmen sanan riviin.
Pilko viestisi – älä yritä survoa kaikkea asiaa yhdelle kuvalle vaan pilko viesti useampaan kuvaan.
Kasvata fonttia – yksi yleisimmin tehty virhe on liian pienen fonttikoon käyttö. Muista myös lihavointi korostuskeinona!
TESTAA TEHOKKUUS
Etäisyystesti – katso materiaalia tietokoneen näytöltä muutaman metrin päästä. Vieläkö saat selvää?



NEONMEDIAN MAINOSTUOTANTO
Hoidamme mainoksen tuotannon ideastanne maaliin saakka erittäin kilpailukykyisesti ja kustannustehokkaasti. Teemme myös liikkuvaa grafiikkaa sisältäviä mainoksia.
Kysy tuotantopalvelua!






